Ποιοι εμφανίζονται πρώτοι στη Google;

Ποιοι εμφανίζονται πρώτοι στη Google;

Το SEO είναι μια συνεχιζόμενη διαδικασία που εφαρμόζουν όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να γίνουν γνωστές και να αυξήσουν το εισόδημά τους μέσω του διαδικτύου. Σας εξηγούμε βήμα-βήμα τους παράγοντες που καθορίζουν τη θέση σας στην λίστα των αποτελεσμάτων της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης.  

Είμαστε συνδρομητές στους καλύτερους experts του είδους, μέσω των οποίων μαθαίνουμε συνεχώς τις τελευταίες εξελίξεις στο SEO.  

Εκτός από τους επισκέπτες σας, τη σελίδα σας επισκέπτονται συχνότατα χωρίς να το καταλαβαίνετε και τα google bots, ειδικοί αλγόριθμοι της google που διαβάζουν συνεχώς το νέο περιεχόμενο στο διαδίκτυο. 

Υπάρχει τρόπος να ζητήσετε από τα google bots να επισκέπτονται πολύ τακτικά τη σελίδα σας μέσω ειδικών εργαλείων, αλλά αυτό θα είναι αντικείμενο επόμενου άρθρου.  

Μόλις τα bots ανιχνεύσουν το άρθρο σας, αποθηκεύουν την πληροφορία σε δύο κατηγορίες. Ο τίτλος, η περιγραφή και τα links της σελίδας αποθηκεύονται ξεχωριστά για τις απλές και ανταγωνιστικές αναζητήσεις (π.χ ‘ποδήλατο’). 

Το πλήρες περιεχόμενο του άρθρου αποθηκεύεται σε μια δεύτερη βάση δεδομένων. 

Απλές vs πολύπλοκες αναζητήσεις (short vs long-tail keyword phrases).  

Όταν ψάχνετε για ‘ποδήλατο’, τα αποτελέσματα που θα δείτε έχουν σχέση μόνο με τον τίτλο και την περιγραφή της σελίδας σας και όχι όλο το περιεχόμενο. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι τόσο ο τίτλος όσο και η περιγραφή της σελίδας να περιέχουν τις κατάλληλες λέξεις- κλειδιά.  

Εάν πάλι ψάχνετε για ‘kona ποδήλατο νέα κηφισιά’, τότε ουσιαστικά ψάχνετε σε όλο το περιεχόμενο των άρθρων, όχι μόνο στον τίτλο ή την περιγραφή. 

Πως αποφασίζει η google ποιο αποτέλεσμα θα βγει πρώτο; 

Από τα παραπάνω ίσως συμπεράνετε ότι άμα βάλετε το keyword 2-3 φορές στον τίτλο και 2-3 φορές στην περιγραφή της σελίδας, θα βγείτε πρώτοι για το συγκεκριμένο keyword.  

Λάθος.  

Παράδειγμα:  Τίτλος: Ποδήλατα (-όνομα εταιρείας-), τα καλύτερα ποδήλατα, ποδήλατα για όλους  Περιγραφή σελίδας: H (-όνομα εταιρείας-) παρέχει τα καλύτερα αγωνιστικά ποδήλατα, ποδήλατα βουνού, επικοινωνήστε μαζί μας για να αγοράσετε ποδήλατα.  

Η προσπάθεια να ξεγελάσετε τη google κάνοντας κατάχρηση του keyword (keyword stuffing) θα ήταν ότι χειρότερο μπορείτε να κάνετε καθώς η google πιθανότατα θα σας θεωρήσει spam και δε θα εμφανιστείτε καθόλου στη λίστα αποτελεσμάτων.  

Η google αποφασίζει ποιο αποτέλεσμα θα εμφανιστεί πρώτο με βάση την ‘αυθεντικότητα’ του domain (domain authority). Εάν δηλαδή βρει δύο αποτελέσματα που θεωρεί εξίσου σχετικά με την αναζήτηση, θα εμφανιστεί ψηλότερα αυτό που προέρχεται από το πιο αυθεντικό domain. 

Στην αναζήτηση ‘ποδήλατα’, το skroutz.gr διαθέτει το μεγαλύτερο domain authority και για αυτό εμφανίζεται πρώτο. 

Πως υπολογίζεται το domain authority; 

Αυτή είναι ίσως η δυσκολότερη ερώτηση που μπορείς να κάνεις σε έναν SEO expert. 

Η google χρησιμοποιεί παραπάνω από 200 παραμέτρους για να το υπολογίσει. Ευτυχώς για την SEO κοινότητα, έχουν αναπτυχθεί SEO εργαλεία που το προσεγγίζουν με μεγάλη ακρίβεια, βάση αποτελεσμάτων

Η google δεν πρόκειται ποτέ να αποκαλύψει τις 200+ παραμέτρους, αν και πρόσφατα (μέσα στο Νοέμβριο) διέρρευσε για λίγες ώρες ένα σχετικό έγγραφο με αναλυτικές οδηγίες που έστειλε στο τμήμα της που αξιολογεί χειροκίνητα τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. 

Πως αυξάνεται το domain authority για την ιστοσελίδα μου;      

  • Εάν το design της ιστοσελίδας είναι μοντέρνο και φιλικό στο χρήστη (έχετε δει πολλά αποτελέσματα στις πρώτες σελίδες από websites της δεκαετίας του ’90;) 
  • Εάν έχετε πολλά εξωτερικά links (backlinks) προς τη σελίδα σας (εάν το in.gr παραπέμπει στο website σας, τότε το domain authority της ιστοσελίδας σας ανεβαίνει σημαντικά)  
  • Η αυθεντικότητα και χρησιμότητα του περιεχομένου σας (content marketing)
  • Η εισροή επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας μέσω των social media (social media marketing) επίσης, ανεβάζουν το domain authority της ιστοσελίδας σας.     
  • Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η ‘φρεσκάδα’ του άρθρου σας. Πρόσφατα η google έκανε ένα update στο οποίο θα προβάλλει τα πιο πρόσφατα άρθρα ψηλότερα. Σημαντική και ορθότατη ενημέρωση στον αλγόριθμο. Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό λοιπόν είναι να έχετε μια δυναμική ιστοσελίδα ώστε να την ανανεώνετε τακτικά.  

Υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες που θα αναλύσουμε σε άλλα άρθρα όπως η παλαιότητα του domain αλλά και το ίδιο το domain name. 

Το podilata.gr ξεκινάει με ένα προβάδισμα για τη λέξη-κλειδί ‘ποδήλατα’ αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί.  Θα μπορούσαμε να μπούμε σε ακόμα περισσότερο βάθος αλλά το κείμενο θα μεγάλωνε πολύ.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια