Προώθηση ιστοσελίδων - SEO βασικές έννοιες

Προώθηση ιστοσελίδων - SEO βασικές έννοιες

 

Σε αυτό το post δεν θα σας πω ίσως κάτι που δεν γνωρίζετε, αλλά επειδή όταν ξεκινάς κάτι πρέπει να το ξεκινάς σωστά, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον ορισμό του SEO.


Τι είναι SEO : 

 SEO είναι τα αρχικά των λέξεων “search engine optimization” που σε ελληνική μετάφραση σημαίνει «βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης». 

Τι εννοούμε λοιπόν όταν λέμε βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης ; Εννοούμε τις τεχνικές εκείνες που εφαρμόζουμε όταν έχουμε ήδη μια ιστοσελίδα  και θέλουμε να εμφανίζεται ποιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing, κλπ)

Μια σημείωση εδώ : Σε αυτό το blog, θα δείξω πως λειτουργεί η έννοια SEO μόνο για την μηχανή αναζήτησης Google, διότι έχει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως καθημερινά. Και αυτό την κάνει ποιο σημαντική σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες.


Η «βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης» χωρίζεται σε 2 μέρη

(α) On Page δηλαδή το εσωτερικό μέρος

(β) Off Page δηλαδή το εξωτερικό μέρος

(α) Εσωτερικό μέρος : (Προσπαθούμε η ιστοσελίδα μας να έχει τέτοια δομή – προϋποθέσεις ώστε να είναι φιλική προς το Google.)

(β) Εξωτερικό μέρος : (Είναι οι μέθοδοι – τρόποι τους οποίους χρησιμοποιούμε για να δώσουμε δύναμη στην ιστοσελίδα μας ώστε να ανέβει ποιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης )

Google Algorithm update

Το εσωτερικό μέρος είναι η ιδία μας η ιστοσελίδα. Για να πούμε ότι προσπαθούμε να την βελτιστοποιήσουμε (δηλαδή να κάνουμε On Page SEO) πρέπει να είναι φτιαγμένη με κάποιες προϋποθέσεις τις οποίες θέτει «έμμεσα» η ιδία η μηχανή αναζήτησης. Αυτές οι προϋποθέσεις όμως δεν σημαίνει ότι είναι πάντα ίδιες. Οι μηχανές αναζήτησης κατά καιρούς προσπαθούνε να ανεβάσουν την ποιότητα των αποτελεσμάτων που δίνουν στο κοινό άρα αλλάζουν και τις προϋποθέσεις που «θέτουν» ώστε να θεωρήσουν ένα site/μία ιστοσελίδα φιλική προς αυτές. Αν ο εκάστοτε κάτοχος της ιστοσελίδας δεν τηρεί τις προϋποθέσεις που μπορούν να κάνουν την ιστοσελίδα του να είναι φιλική εξαρχής προς το Google, μπορεί να χρησιμοποιήσει την γνώση ενός επαγγελματία του είδους και να βελτιώσει την ιστοσελίδα του.
Καλό θα ήταν όταν κάποιος φτιάχνει μία ιστοσελίδα να βασίζεται μόνο στην γνώση επαγγελματιών του είδους για να προλάβει τυχόν δαπάνες που θα προκύψουν από λάθη που έχει κάνει κατά τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας λόγω ελλειπής γνώσης.

Άρα, με βάση τα προηγούμενα, το SEO είναι άπειρη γνώση που συνέχεια αλλάζει και πρέπει συνέχεια να αναζητούμε νέες τεχνικές.

Η έννοια εξωτερικό μέρος αναφέρεται σε άλλες ιστοσελίδες.

Σημαντική διευκρίνηση : Άλλες ιστοσελίδες μπορεί να είναι Blogs, forums, social sites κλπ

Σημείωση : Πραγματικά…θα μπορούσα να αναπτύξω άπειρα θέματα εδώ πέρα, αλλά επειδή είναι αρχή, μένω στα βασικά, και με τον καιρό θα πω και άλλα πράγματα για το εξωτερικό μέρος της βελτιστοποίησης.

Με βάση τα παραπάνω, η εσωτερική βελτιστοποίηση με όρους SEO λέγεται “optimized” .

Αφού πια βελτιστοποιήσαμε την ιστοσελίδα μας για το εξωτερικό μέρος, λέμε «κτίσαμε backlinks» ή «inbound links».

Backlinks και inbound links σημαίνει: Ότι στον ιστότοπο/ιστοσελίδα που επισκεφτήκαμε, αφήσαμε το URL της ιστοσελίδας μας. (Συνήθως σε μία μορφή κώδικα στην οποία θα κάνουμε εκτεταμένη αναφορά αργότερα)

Ποιο κάτω σας παραθέτω κάποιες πιθανές ερωτήσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρχάριοι πάνω στο SEO και αντίστοιχες απαντήσεις.



1)Μιλήσαμε για το εσωτερικό και εξωτερικό μέρος. Έστω ότι το εσωτερικό μέρος είναι “well optimized” και ΔΕΝ έχω backlinks. Μπορώ να φτάσω ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ενισχύοντας μόνο με το εσωτερικό μέρος (κάνοντας δηλαδή μόνο On Page SEO) ;

Η απάντηση είναι Ναι. Μπορείς, αλλά πολύ σπάνια συμβαίνει αυτό και υπό προϋποθέσεις. Πολλοί λόγοι είναι εκείνοι οι οποίοι μπορούν να κάνουν μια ιστοσελίδα να φάνει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης χωρίς backlinks. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα είναι  και θα απαντηθεί αργότερα σε άλλα posts, αλλά για χάρη του συγκεκριμένου άρθρου που αφορά τα links θα απαντήσω αντίστοιχα.

Αν ο ανταγωνισμός είναι ελάχιστος, και η σελίδα είναι κατασκευασμένη από επαγγελματίες στον χώρο που «γνωρίζουν» αυτό που κάνουν, τότε μπορούν να σχεδιάσουν σωστά και την δομή. Άμεσα καταλαβαίνουμε ότι όταν λέμε μια ιστοσελίδα ότι είναι “optimized” δεν εννοούμε μονάχα, τη βοήθεια  που θα δώσουμε εμείς (on page SEO), αλλά και όλη την δομή της ιστοσελίδας. Είναι λάθος σαν επιχειρηματίας να έχεις στήσει μόνος την ιστοσελίδα σου και να απαιτείς 1η θέση ή και πρώτη σελίδα! Πρέπει από την αρχή να απευθυνθείς σε ειδικούς για να ώστε να μην χάσει «χρόνο και χρήμα» (εφόσον θα χρειαστεί να γίνουνε βελτιώσεις στο website για να είναι φιλικό στο Google)



2) Μπορεί μια ιστοσελίδα  να ανέβει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης μόνο με backlinks? (με ενίσχυση δηλαδή μονάχα στο εξωτερικό μέρος). 

 Η απάντηση εδώ είναι ΝΑΙ κατά 95%. Μπορεί. Αρκεί, μονάχα να τηρηθούν  3 βασικές προϋποθέσεις (ως προς το εσωτερικό μέρος) ώστε να έχεις το καλύτερο δυνατό επιθυμητό  αποτέλεσμα.  Η αλήθεια είναι πως και χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορούσε να ανέβει ψηλά αλλά με πολύ περισσότερο κόπο.


3)Τότε γιατί πρέπει να ενισχύονται  τόσο το  εσωτερικό όσο και το εξωτερικό μέρος αφού μπορώ ουσιαστικά μόνο με τα backlinks να έχω τα αποτελέσματα που θέλω ;

Η απάντηση είναι πραγματικά… απλή.

(α) Όταν ενδυναμώνεις και τα δυο μέρη  έχεις εξ αρχής μια δυνατή ανταγωνιστική ιστοσελίδα καθ’ όλα «ετοιμοπόλεμη»
(β) Όταν ενισχύεις και τα 2 μέρη, τότε σπαταλάς λιγότερο χρόνο και κόπο κατά 70%.
(γ) Μία σωστά δομημένη ιστοσελίδα εκτός από ανταγωνιστική είναι και κερδοφόρα. Ο επισκέπτης με μαθηματική ακρίβεια θα μετατραπεί σε πελάτη.



4) Υπάρχει ανταγωνισμός στο SEO;

Όπου υπάρχει χρήμα, υπάρχει και  ανταγωνισμός. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό. Βελτιώνει την ποιότητα της παροχής υπηρεσιών  για το κοινό του SEO  και διευρύνει την γνώση πάνω στο αντικείμενο

Αυτά για αρχή για το SEO. Διαβάστε και το άρθρο που αναφέρεται στο SEM και τις διαφορές με το SEO.




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια