Στην Ελλάδα κυριαρχεί ο όρος διαφήμιση στο Internet για την περιγραφή κάθε μεθόδου προώθησης ιστοσελίδων στο διαδίκτυο με σκοπό την καλύτερη κατάταξη των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης και την αύξηση της επισκεψιμότητας.
Προσωπικά διακρίνω μία πολύ βασική διαφορά ανάμεσα στην ορολογία ”Διαφήμιση στο Internet” και “Προώθηση Ιστοσελίδων”.
Τί σημαίνει διαφήμιση ιστοσελίδων;
Συγκεκριμένα υπάρχει η πολύ διαδεδομένη υπηρεσία της Google, Google Ads, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρηματίες μπορούν να διαφημίσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τις προσφορές τους και γενικά οποιαδήποτε καινοτομία σχετίζεται με την δραστηριότητα τους στους χρήστες του Internet.
Σύμφωνα με την υπηρεσία Google Ads ο χρήστης που επιχειρεί να διαφημιστεί πρέπει να διαθέτει ιστοσελίδα και ένα λογαριασμό στην υπηρεσία Google Ads. Η εγγραφή και η απόκτηση λογαριασμού στην υπηρεσία είναι δωρεάν. Η Google δίνει πρόσβαση σε μία πλήρως ανεπτυγμένη βιβλιοθήκη με σκοπό να βοηθήσει τους χρήστες να καταλάβουν πως λειτουργεί η υπηρεσία και να χτίσουν την καλύτερο δυνατή διαφήμιση με τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα. Η βιβλιοθήκη εκπαίδευσης για την εκμάθησης της υπηρεσίας είναι επίσης δωρεάν.
Αφού ο χρήστης ενημερωθεί για το πώς λειτουργεί η υπηρεσία και τι ενέργειες χρειάζεται να κάνει ώστε να διαφημίσει την ιστοσελίδα του στο Internet μέσω του Google είναι έτοιμος να κατασκευάσει τη διαφήμιση που επιθυμεί. Καλείται να επιλέξει το είδος της διαφήμισης (κείμενο ή banner για παράδειγμα), να γράψει ο ίδιος το κείμενο της διαφήμισης του και τέλος να επιλέξει τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες επιθυμεί η διαφήμιση του να εμφανίζεται στα αποτελέσματα της μηχανής Google. Επίσης, καλείται να επιλέξει το συνολικό ποσό που θα διαθέσει για τη διαφημιστική καμπάνια του.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε φορά που ένα χρήστης Internet ψάχνει μία λέξη κλειδί για την οποία ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης επιθυμεί να διαφημιστεί τότε η διαφήμιση εμφανίζεται σε συγκεκριμένα σημεία της σελίδας Google, εκεί όπου αναρτούνται όλες οι διαφημίσεις Google.
Επομένως, διαφήμιση στο Internet σημαίνει ουσιαστικά ότι:
- Ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας ή με άλλα λόγια μία επιχείρηση επιθυμεί να πληρώσει για να εμφανιστεί η ιστοσελίδα στα διαφημιστικά αποτελέσματα του Google όταν γίνεται αναζήτηση για συγκεκριμένες και προκαθορισμένες λέξεις κλειδιά.
- Κάθε κλικ έχει ένα κόστος.
- Οι επισκέπτες που καταφθάνουν σε μία ιστοσελίδα μέσω μία διαφήμισης στο Google δεν θεωρούνται οργανικοί επισκέπτες αφού στην ουσία ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας πληρώνει για να εμφανιστεί η ιστοσελίδα του ψηλά στις διαφημίσεις της Google και να έρθουν οι επισκέπτες στη σελίδα του.
- Είναι μία μέθοδος με περιορισμένη διάρκεια αφού η διαφημιστική καμπάνια εξαφανίζεται όταν εξαντληθεί το ποσό που καθορίστηκε από τον διαχειριστή, ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας.
Τί εννοούμε γενικά με τον όρο προώθηση ιστοσελίδων;
Πιο συγκεκριμένα, η προώθηση ιστοσελίδων σχετίζεται με τη βελτιστοποίηση της κατάταξης ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως η Google. Η βελτιστοποίηση της κατάταξης μίας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης έχει άμεσο στόχο την αύξηση των οργανικών επισκεπτών σε μία ιστοσελίδα.
Οι μέθοδοι προώθησης White Hat θεωρούνται οι μέθοδοι και ενέργειες που εγκρίνονται από τις μηχανές αναζήτησης ενώ οι μέθοδοι προώθησης Black Hat θεωρούνται οι μέθοδοι που δεν εγκρίνονται από τις μηχανές αναζήτησης και κυρίως τη Google.
- Ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας εφαρμόζει κάποιες τεχνικές ώστε η ιστοσελίδα του να έχει καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και να βγαίνει υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα.
- Τα κλικ δεν κοστίζουν.
- Οι επισκέπτες που καταφθάνουν σε μία ιστοσελίδα θεωρούνται οργανικοί επισκέπτες και μιλάμε για δωρεάν επισκεψιμότητα.
- Είναι μία μέθοδος μακροπρόθεσμη αφού χρειάζεται εφαρμογή κατάλληλων τεχνικών, υπομονή και επανάληψη.
0 Σχόλια