Πώς ψάχνει η Google ; Πώς γίνεται χάλια ιστοσελίδες να κατατάσσονται υψηλότερα από ότι η δική μου ;

 

Googlebot
Με βάση ποιο μέτρο κατατάσσει η Google τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα μίας αναζήτησης;


Αν ρίξουμε μία ματιά στο πώς απαντάει η Google σε αυτό το ερώτημα θα καταλάβουμε ότι η σχετικότητα είναι το πρωταρχικό συστατικό για τα αποτελέσματα που δίνουν οι μηχανές αναζήτησης.

To DA (domain authority)  είναι ένας αριθμός που μετριέται εύκολα αλλά ουσιαστικά δεν έχει σχέση με τη σχετικότητα της αναζήτησης. Άλλωστε η τιμή του DA δεν αντιπροσωπεύει πόσο καλή θέση καταλαμβάνει η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα μίας οργανικής αναζήτησης.


Γιατί η ιστοσελίδα μου δεν κατατάσσεται ψηλά;

Πολλοί  κάνουν την ερώτηση αυτή. Πολλοί επίσης ζητούν να είναι η ιστοσελίδα τους στην πρώτη σελίδα στο Google.

Αναδιατυπώνω το ερώτημα:

Γιατί μία ιστοσελίδα εμφανίζεται ψηλότερα από τη δική μου γνωρίζοντας εκ των πραγμάτων ότι επιφανειακά τουλάχιστον η ιστοσελίδα μου είναι ισοδύναμη σε ότι αφορά τα backlinks ή είναι μη σου πω και καλύτερη από κάποιες άλλες;

Αυτό το ερώτημα απασχολεί πολύ κόσμο.
Κάνοντας μία έρευνα και διαβάζοντας πολλές ξένες ιστοσελίδες προσπάθησα να βρω την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.
Με τί κριτήριο κατατάσσει η Google τις ιστοσελίδες;


1. Το ρομπότ της Google (Googlebot) αλλωνίζει (crawls) το διαδίκτυο


Πιο συγκεκριμένα τα ρομπότ (ή μποτ!) της Google που λέγονται αράχνες της Google (spiders) ζητούν από τις μηχανές που φιλοξενούν ιστοσελίδες (servers) να τους παραχωρήσουν σελίδες ιστοσελίδων. Τα ρομπότ σκανάρουν τις σελίδες αυτές καταγράφουν το περιεχόμενο που επισκέπτονται και ψάχνουν να βρουν σύνδεσμους (links). Αυτά τα links θα οδηγήσουν τα ρομπότ σε νέους συνδέσμους σελίδων και η διαδικασία συνεχίζεται


2.   Η Google κατασκευάζει μία λίστα περιεχομένων (index)


Αφού τα ρομπότ της Google τελειώσουν το "αλώνισμα" του διαδικτύου συγκεντρώνουν τις σελίδες και κατασκευάζουν μία λίστα περιεχομένων. Με τη διαδικασία αυτή γίνεται καταμέτρηση κάθε σελίδας που περιέχει μία συγκεκριμένη λέξη και περιλαμβάνεται στη λίστα περιεχομένων.

Για παράδειγμα η λέξη “αίθουσα” μπορεί να εμφανίζεται στις σελίδες 5, 11, 54, 71 και 97….η λέξη “χορού” μπορεί να εμφανίζεται στις σελίδες 11, 23, 54, 68 και 71.


3.   Η Google κατατάσσει τις σελίδες


Μετά την κατασκευή της λίστας περιεχομένων η Google  είναι έτοιμη να καθορίσει τη σχετικότητα κάθε σελίδας και να την κατατάξει ανάλογα.

Για παράδειγμα εάν η αναζήτηση γίνεται με τον όρο”αίθουσα χορού” η Google θα μας δώσει όλες τις σελίδες αποτελέσματα της αναζήτησης search engine result pages (SERPs) ακολουθώντας τα δύο παρακάτω βήματα

    Αναζητεί αρχικά το σύνολο των σελίδων που περιέχουν την αναζητούμενη φράση
    Κατατάσσει τις σελίδες αυτές με βάση τη σχετικότητα τους ως προς τη δεδομένη αναζήτηση.

Στο παραπάνω παράδειγμα παρατηρούμε ότι οι σελίδες που περιέχουν και τις δύο λέξεις της αναζητούμενης φράσης είναι οι σελίδες 11, 54 και 71.

Αυτές οι σελίδες θα παρουσιαστούν ως αποτέλεσμα της αναζήτησης.


Πώς καθορίζει η Google τη σχετικότητα της κάθε σελίδας ως προς τη δεδομένη αναζήτηση;


Μία σελίδα που περιέχει τις λέξεις “αίθουσα”, “χορού” τη μία ακριβώς δίπλα στην άλλη είναι πιο σχετική με βάση τη δεδομένη αναζήτηση από ότι μία σελίδα που αναφέρεται γενικά σε μαθήματα χορού και αναφέρει και κάπου τη λέξη αίθουσα σε κάποιο σημείο της.

Κατά τον ίδιο τρόπο αν ολόκληρη η έκφραση “αίθουσα χορού” αναφέρεται στον τίτλο μίας σελίδας τότε αυτή η σελίδα θεωρείται πιο σχετική όσο αναφορά τη δεδομένη αναζήτησης από ότι μία σελίδα που περιέχει τη φράση “αίθουσα χορού” σε κάποιο σημείο του περιεχομένου της σελίδας.

Κατά τον ίδιο τρόπο μία σελίδα στην οποία η έκφραση “αίθουσα χορού” αναφέρεται πολλαπλές φορές θεωρείται πιο σχετική ως προς τη δεδομένη αναζήτηση από ότι μία σελίδα στην οποία η φράση αναφέρεται μόνο μία φορά.


Με βάση τη βιβλιοθήκη της Google:

           ” Ως κανόνα η Google προσπαθεί να βρει σελίδες που είναι ταυτόχρονα σχετικές αλλά και καλόφημες. Εάν δύο σελίδες φαίνεται να έχουν τον ίδιο αριθμό πληροφοριών με βάση μία συγκεκριμένη αναζήτηση τότε επιλέγουμε και κατατάσσουμε πρώτη τη σελίδα που φαίνεται ότι είναι πιο καλόφημη δηλαδή με άλλα λόγια τη σελίδα που εμπιστεύονται περισσότερες άλλες ιστοσελίδες και την οποία επέλεξαν να δείξουν με ένα λινκ.

Αντιθέτως, κατατάσσουμε υψηλότερα μία σελίδα με λιγότερα backlinks ή χαμηλότερο PageRank εάν τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει δείχνουν ότι η σελίδα αυτή είναι πιο σχετική με βάση μία συγκεκριμένη αναζήτηση.

Για παράδειγμα μία ολόκληρη ιστοσελίδα αφιερωμένη στο θέμα “εμφύλιος πόλεμος” είναι συχνά πιο χρήσιμη από ότι ένα μοναδικό άρθρο μίας εφημερίδας που αναφέρεται στο θέμα “εμφύλιος πόλεμος” ακόμα και αν το άρθρο αυτό βρίσκεται σε πολύ διάσημη εφημερίδα.”

 
Η βελτιστοποίηση σελίδων εντός μίας ιστοσελίδας καθορίζει τη σχετικότητα

Η κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων καθορίζεται και από το κατά πόσο η δομή της σελίδας και το περιεχόμενος της είναι βελτιστοποιημένο. 

Πεδία όπως οι επικεφαλίδες (Headings), οι περιγραφές (descriptions), οι τίτλοι (titles) και οι εντός ιστοσελίδας λέξεις κλειδιά (keywords) παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα μίας συγκεκριμένης αναζήτησης.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια