Είχα γράψει παλαιότερα για το τοπικό SEO, αλλά έχουν αλλάξει τόσο πολύ τα πράγματα από τότε, που η έννοια σήμερα έχει αποκτήσει ένα εντελώς νέο νόημα.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Έστω ότι έχουμε μια καφετέρια στην Γλυφάδα και έχουμε web site. Το traffic που μας ενδιαφέρει κυρίως είναι για άτομα που ψάχνουν να πιουν καφέ στη Γλυφάδα. Δεν θα μας χάλαγε αν ερχόταν κάποιος στο website με την αναζήτηση καφετέρια, αλλά αν ήταν από την Αλεξανδρούπολη, δεν νομίζω να τον κάναμε θαμώνα. Θα δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να εκμεταλλευτούμε την τοποθεσία της επιχείρησης μας. Πρώτα όμως ας δούμε τα δεδομένα...
Τι κόσμος είναι αυτός
Τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά στο τοπικό SEO τα τελευταία χρόνια. Έχεις τόσους πολλούς παράγοντες να λάβεις υπόψη σου, που από κάποιο σημείο και μετά χάνεις το περιεχόμενο
- To "check in" στα social media και κυρίως στο facebook (στην Ελλάδα) έχει γίνει δεύτερη φύση των χρηστών. Κοιτάς το news feed των φίλων σου και βλέπεις 15 check in.
- Πλέον ακόμα και οι εντελώς ανίδεοι...sorry...εννοώ oi όχι-και-τόσο-technical χρήστες, όταν ψάχνουν ένα μέρος, μπαίνουν πρώτα στο Google Maps
- Η χρήση των smartphones έχει ανέβει πάρα πολύ. Π.χ. στην παρέα μου όλοι, μα όλοι, χρησιμοποιούν πλέον smartphones. Απλά μερικά δεν είναι και τόσο smart. Να σημειώσω ότι η παρέα μου αποτελείται, ως επί τω πλείστον, από άτομα που δεν είναι στον χώρο της πληροφορικής. (Για να μην πω: από εντελώς ανίδεους...)
- Με την έλευση της HTML5 μπορείς να ζητήσεις από τον χρήστη να μοιραστεί την τοποθεσία του, από το web site, που είναι αρκετά ακριβής
Πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όλα τα παραπάνω;
On site Local SEO optimization
Πρώτα από όλα πρέπει να έχουμε ένα website που να είναι SEO optimized για την περιοχή που βρίσκεται η επιχείρηση μας. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε keywords τα οποία δηλώνουν την τοποθεσία. Και πρέπει να το ανανεώνουμε συχνά βάσει αυτού, π.χ. με events και προσφορές.
Social media Local optimization
Φτιάχνουμε facebook page και instagram page και τις ανανεώνουμε συχνά. Δηλώνουμε τα στοιχεία της επιχείρησης μας αναλυτικά ώστε να ξέρει ο άλλος ότι πρόκειται για καφετέρια στη Γλυφάδα. Και τα προωθούμε από το website και μεταξύ τους.
Google maps Local optimization
Φτιάχνουμε page στο Google My Business και δηλώνουμε τη θέση της επιχείρησής μας στους χάρτες Google.
Mobile optimization
Είναι καλό να φτιάξουμε ένα responsive website. Αν χρησιμοποιούμε ένα σύγχρονο cms (Joomla, Drupal κτλ), το να το κάνουμε optimize και για mobile συσκευές, μπορεί να είναι υπόθεση λίγων ωρών.
Τα αποτελέσματα του τοπικού SEO
Για να εκτιμήσουμε τα αποτελέσματα του τοπικού SEO πρώτα πρέπει να αναλογιστούμε το κόστος σε χρόνο και χρήμα. Θεωρώ δεδομένο ότι όποιος έχει καφετέρια θα έχει ασχοληθεί σίγουρα και θα έχει ήδη website ενώ θα έχει προωθήσει την επιχείρηση του σε social media, τουλάχιστον αν ζει σε αυτό τον αιώνα!
Το κόστος για όλα τα υπόλοιπα είναι μηδαμινό και το αποτέλεσμα, για τέτοιου είδους μαγαζιά, είναι πολύ καλό. Οπότε δεν δικαιολογείται κάποιος να μην ασχοληθεί.
0 Σχόλια