Ο τίτλος της ιστοσελίδας (title tag) είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για μια επιτυχημένη καμπάνια search engine optimization.
Ένα καλό title tag πρέπει να είναι σύντομο αλλά να περιέχει ξεκάθαρο μήνυμα. Πρέπει να είναι περιγραφικό, χωρίς όμως να είναι φλύαρο και παράλληλα να τραβάει την προσοχή. Ίσως όλα αυτά να ακούγονται υπερβολικά για ένα τόσο μικρό tag, ειδικά αν αναλογιστείτε πόσους τίτλους πρέπει να γράψει κάποιος για ένα ολόκληρο site με μπόλικο περιεχόμενο.
Τα title tags απαιτούν πολύ δουλειά, όχι μόνο γιατί είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν τα spiders των μηχανών αναζήτησης, αλλά το πρώτο πράγμα που βλέπουν και οι χρήστες όταν κάνουν αναζητήσεις. Ένας πραγματικά καλογραμμένος τίτλος μπορεί να τραβήξει την προσοχή ενός χρήστη ακόμα και αν βρίσκεστε σε χαμηλότερες θέσεις και να “κλέψει” clicks από sites με υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Το τρικ για την δημιουργία ενός επιτυχημένου title tag είναι ένας συνδυασμός μεταξύ τέχνης και επιστήμης. Αυτή τη λεπτομέρεια την ξεχνάνε πολλοί webmasters που πάνω στην φούρια τους να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν πιο search engine friendly title tags, παραλείπουν το “ανθρώπινο στοιχείο”.
Από τα βασικά λοιπόν στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται σε ένα title tag είναι τα εξής:
Το όνομα του site: Αυτό βοηθάει στο να εξαπλωθεί το brand name σας. Ακόμα και αν δεν καταφέρετε να πάρετε clicks, οι επαναλαμβανόμενες εμφανίσεις του brand name σας, βοηθάνε στο να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα σε βάθος χρόνου.
Keyword: Είναι αυτονόητο πως η χρήση της λέξης κλειδιού για την οποία έχετε κάνει βελτιστοποίηση πρέπει πάντα να περιλαμβάνεται στον τίτλο της ιστοσελίδας.
Μήνυμα: Μιας και ο τίτλος είναι η πρώτη ευκαιρία για να “πουλήσετε” το site σας, είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβετε και το βασικό σας μήνυμα. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει στο να προσαρμόσετε πιο “φυσικά” και τα keywords τα οποία στοχεύετε.
Αν και η χρήση των τριών στοιχείων που προανέφερα παραπάνω ενδείκνυται, δεν σημαίνει ότι είναι και απολύτως απαραίτητη για έναν καλογραμμένο τίτλο. Όπως είπαμε η συγγραφή τίτλων είναι ένας συνδυασμός μεταξύ τέχνης και επιστήμης.
Μην ξεχνάτε πάντως και το description tag. Αν και λιγότερο πολύτιμο από πλευράς SEO, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για να προσελκύσει την προσοχή των χρηστών. Ένα περιγραφικό και ελκυστικό προς τον χρήστη meta description, μπορεί να συνεισφέρει στην αύξηση του CTR στα οργανικά αποτελέσματα.
0 Σχόλια