Διατήρηση Φήμης | Search Engine Reputation Management

 

Διατήρηση Φήμης στις μηχανές αναζήτησης


Επεξήγηση  

Online Reputation Management (ORM) είναι η πράξη της παρακολούθησης, της αντιμετώπισης ή ακόμη και της καταστολής ορισμένων αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, σε φόρουμ και άλλες πλατφόρμες διαφήμισης. 

Το ORM συνιστάται σε διασημότητες, μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, πολιτικούς κτλ και έχει ως σκοπό να παρακολουθεί το τι λέγεται για ένα πελάτη ή τα προϊόντα του και μετά χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες τακτικές μάρκετινγκ να προωθηθεί θετικό ή ουδέτερο περιεχόμενο έτσι ώστε να πιέσουν προς τα κάτω τους συνδέσμους τους οποίους ο σπόνσορας δεν θέλει να φαίνονται στο διαδίκτυο όταν γίνετε αναζήτηση με το όνομα τους.  

Αντί να εργαζόμαστε για να φέρουμε στην επιφάνεια συνδέσμους της επιχείρησης του πελάτη έτσι ώστε να κάνει περισσότερες πωλήσεις ή προβολές σελίδων με ένα συγκεκριμένο όρο αναζήτησης, ο στόχος του ORM είναι να σπρώξει προς τα κάτω μεγάλο αριθμό αρνητικών αποτελεσμάτων για να είναι ορατά από λιγότερο αριθμό ατόμων και δημιουργώντας ταυτόχρονα μια πιο θετική εικόνα για τον διαφημιζόμενο. 

Το ORM είναι μια τακτική πρόληψης και αποκατάστασης των online απειλών για την φήμη, παρά να δημιουργήσει περισσότερες πωλήσεις.  Ο όρος προέκυψε από από την επίδραση που έχει μια online έρευνα από καταναλωτές για μια συγκεκριμένη εταιρεία η πρόσωπο. 

Βάση του γεγονότος του ότι κάθε μέρα περισσότερες ιστοσελίδες οι οποίες είναι στην κατηγορία user generated content, ξεκίνησαν να επηρεάζουν τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και όπως ήταν φυσικό στην συνέχεια γεννήθηκε η επιθυμία ορισμένων ατόμων να “σβήσουν” τα αποτελέσματα αυτά με συνεπακόλουθο η αύξηση της ζήτησης για την υπηρεσία αυτή.


Τεχνικές  

Το ORM είναι σχετικό με το  search engine optimization (SEO) και χρησιμοποιεί πολλές παρόμοιες τακτικές.  Οι στόχοι τους όμως έχουν πάρα πολύ διαφορά. Κοινές τακτικές ORM περιλαμβάνουν, δημιουργία καινούργιου περιεχομένου, αύξηση της δραστηριότητας του διαφημιζόμενου σε blogs, forums, κοινωνικά δίκτυα, προώθηση υπάρχοντος θετικού περιεχομένου και χτίσιμο κοινωνικών προφίλ.  

Οι παραδοσιακές ιστοσελίδες και τα σχόλια των καταναλωτών επίσης παρακολουθούνται. Το περιεχόμενο το οποίο παρακολουθείτε μπορεί να περιλαμβάνει επαγγελματικό περιεχόμενο το οποίο δημιουργείτε από δημοσιογράφους ή από ερασιτεχνικό το οποίο δημιουργείτε από χρήστες, όπως σχόλια σε ιστολόγια η τα ίδια τα ιστολόγια. Πιο δύσκολη και πιο εξειδικευμένη αλλά όχι αδύνατη είναι μια τεχνική η οποία μπορεί να εξαναγκάσει ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να κατεβάσουν αρνητικό περιεχόμενο. 

 

Ανάπτυξη  

Μια από τις πρώτες εταιρείες οι οποίες κατάλαβαν και εκμεταλλεύτηκαν την τεχνική αυτή ήταν η ebay. Χρησιμοποιώντας σχόλια και κριτικές αληθινών χρηστών της ίδιας της ιστοσελίδας τους για προϊόντα που αγόραζαν από αυτή οι χρήστες, οι αγοραστές και οι πωλητές αποκτούσαν μια φήμη. Αυτό τους έδινε την δύναμη να κάνουν περισσότερες πωλήσεις από άλλους καινούργιους πωλητές οι οποίοι δεν είχαν την ίδια φήμη. Μια έρευνα το 2008 στην Αγγλία έδειξε  ότι η αγορά για το ORM  θα μεγάλωνε κατά 30% το οποίο αντιπροσωπεύει σε αριθμούς ένα ετήσιο τζίρο της τάξης των 60.000.000 στερλινών. 

 

Search Engine Reputation Management  

Οι τακτικές Search Engine Reputation Management (or SERM) συχνά πυκνά υιοθετούνται από μεγάλες εταιρείες και μικροεπιχειρηματίες τα τελευταία χρόνια  οι οποίοι προσπαθούν να ασφαλίσουν την φήμη τους ή των προϊόντων τους στο διαδίκτυο και στις μηχανές αναζήτησης από επιβλαβής αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης τα οποία μπορεί να προωθούνται από ανταγωνιστές τους.   

Με δεδομένο την αυξανόμενη χρήση των μηχανών αναζήτησης τα τελευταία χρόνια, οι τακτικές αυτές έγιναν περισσότερο από αναγκαίες τα τελευταία χρόνια. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία ανήκουν σε καταναλωτές, πχ ιστολόγια (blogs) ενισχύουν την φωνή των πολιτών και των υπόλοιπων καταναλωτών. Επίσης ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις φωνές των ανταγωνιστών.  

Η στρατηγικές Search Engine Reputation Management (ή SERM) περιλαμβάνουν πάρα πολλές από τις τακτικές SEO. Η διαφορά τους όμως είναι στο ότι ο απώτερος στόχος των SEO είναι να φέρουν όσο το δυνατό περισσότερα αποτελέσματα προς τα πάνω με στόχο περισσότερες πωλήσεις η αύξηση των επισκεπτών. 

Ο στόχος του SERM είναι να καταστείλει αρνητικά σχόλια και να δείξει αυτό που θέλει ο διαφημιζόμενος στους χρήστες του διαδικτύου οι οποίοι αναζητούν πληροφορίες σχετικά με αυτόν ή τα προϊόντα του. 

 

Παράδειγμα  

Πριν αρκετά χρόνια το γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο Facebook κυκλοφόρησε μια δημοσκόπηση για τα κοινωνικά δίκτυα. 

Ορισμένα άτομα από το πολύ γνωστό ιστολόγιο TechCrunch ανακάλυψαν ότι δεν μπορούσαν να καταχωρήσουν ονόματα ανταγωνιστικών δικτύων στην δημοσκόπηση. Και έτσι το έκαναν ποστ στο ιστολόγιο τους το TechCrunch. Λόγω της δύναμης και επίδρασης που έχει στις μηχανές αναζήτησης το συγκεκριμένο ιστολόγιο, όταν έγραφες και έκανες αναζήτηση με τον όρο Facebook Polls το συγκεκριμένο ποστ έβγαινε πρώτο. 

Η εκπρόσωποι του Facebook το είδαν και έγραψαν στα σχόλια ότι ήταν ένα μικρό λάθος του προγραμματιστή. Αμέσως μετά, δέχονταν και ονόματα ανταγωνιστικών κοινωνικών δικτύων. Αυτό είναι ένα παράδειγμα Search Engine Reputation Management.  

Μελέτες δείχνουν ότι αν η εταιρική σας ιστοσελίδα είναι στην κορυφή και από κάτω φανεί ένα αρνητικό άρθρο για την επιχείρησή σας, το 70% θα κάνουν κλικ εκεί και μετά θα έρθουν στην ιστοσελίδα σας, αν έρθουν ποτέ ξανά. 

Επίσης, σύμφωνα με άλλη μελέτη, ένα αποτέλεσμα που ήταν στην κορυφή με μια λέξη κλειδί οδηγούσε στην ιστοσελίδα περίπου 50.000 επισκέπτες. Είχε επίσης ακόμη ένα αποτέλεσμα στην 5 θέση με την ίδια λέξη κλειδί. Το αποτέλεσμα που ήταν στην 5 θέση, έφερνε στην ιστοσελίδα άλλους 5.000 επισκέπτες τον μήνα. 

Η άποψη μου είναι να  κατακτήσετε όσο πιο πολλές θέσεις στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης με τις λέξεις κλειδιά που σας αφορούν.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια