Καταρχάς, θέλω να σας ενημερώσω ότι το κόστος προώθησης δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την ανάπτυξη της ιστοσελίδας, όσον αφορά την αισθητική της, αλλά συνδέεται άμεσα με την δομή που είναι αυτή σχεδιασμένη.
Ξεκινάω λοιπόν με την On page SEO.
Πρόκειται για τις τροποποιήσεις που θα γίνουν στο website, προκειμένου να τηρεί κάποιες βασικές προϋποθέσεις όπως:
- URL φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης.
- Ξεχωριστή meta-περιγραφή κάθε υποσελίδας.
- Προσθήκη τίτλων υποσελίδας που να περιέχει τις λέξεις κλειδιά που μας ενδιαφέρουν.
- Βελτιστοποιημένα κείμενα για καλύτερη δυνατή περιεκτικότητα στις λέξεις κλειδιά
- Κατάλληλα στοιχεία menu.
- Άριστη ταχύτητα φόρτωσης του website.
- Συμπίεση κώδικα όπου αυτό είναι εφικτό.
- Εκμηδενισμός σφαλμάτων στον κώδικα με τον οποίο είναι δομημένη η ιστοσελίδα.
Η πρώτη λοιπόν διαφωνία του κόστους προώθησης είναι σε αυτό το σημείο.
"Γιατί εμένα μου ζητάς παραπάνω χρήματα από τον Χ που έχει παρεμφερές ξενοδοχείο και στοχεύει στο ίδιο κοινό με τις ίδιες λέξεις κλειδιά;"Και η απάντηση είναι πολύ απλή!
Γιατί στην δικιά σου ιστοσελίδα πρέπει να εργαστώ τουλάχιστο 20 ώρες για να την βελτιώσω για On Page SEO, ενώ στου ανταγωνιστή η περισσότερη δουλειά έχει ήδη γίνει!
Κρατήστε λοιπόν στην σκέψη σας τον πρώτο παράγοντα κόστους:
Την ύπαρξη ή την απουσία της on page SEO της ήδη υπάρχουσας ιστοσελίδας.
Τώρα όσον αφορά το τμήμα της off page SEO.
Πρόκειται για την δημιουργία συνδέσμων προς την σελίδα σας (backlinks) έτσι ώστε αυτή να αποκτήσει "κύρος" για τις μηχανές αναζήτησης και να την κατατάσσουν σε καλύτερη θέση στο ευρετήριο τους.
Πριν μερικά χρόνια η παραπάνω εργασία ήταν μία εύκολη υπόθεση αφού μπορούσες με αυτόματες διεργασίες και προγράμματα να καταχωρήσεις τον ιστότοπό σου σε μηχανές αναζήτησης, web directories και άλλες ιστοσελίδες που δέχονταν συνδέσμους και να αποκτήσεις σύντομα αρκετά backlinks με αποτέλεσμα να βελτιώνεται άμεσα η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης .
Σήμερα, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
Παρόλο που οι σύνδεσμοι είναι απαραίτητοι για μία στρατηγική SEO, αυτοί πρέπει να είναι ποιοτικοί και να γίνονται με αργό ρυθμό και όχι να χτίζονται μέσα σε μία νύχτα.
Εδώ ακριβώς έρχεται η δεύτερη παράμετρος που σχετίζεται με το κόστος.
Πόσο "δύσκολα" είναι τα keywords (λέξεις κλειδιά) για τα οποία θέλετε να κατέχετε τις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης;
Να σας εξηγήσω τι εννοώ λέγοντας "δύσκολα".
Αν εσείς θέλετε να πετύχετε προώθηση ιστοσελίδας για την λέξη "ξενοδοχεία" μία ομάδα από επιστήμονες στο SEO θα πρέπει να ασχολούνται τουλάχιστο 3 ώρες την ημέρα το λιγότερο για 6 μήνες προκειμένου να φέρουν κάποιο καλό αποτέλεσμα!
Κάντε τώρα έναν υπολογισμό 15€ την ώρα επί 3 ώρες επί 180 ημέρες = 8100€ !!!!!
Πάμε τώρα στο αντίθετο παράδειγμα. Κάνετε εμπόριο επίπλων και δραστηριοποιείστε στο νομό Ηλείας. Απευθύνεστε λοιπόν στο αγοραστικό κοινό της Ηλείας οπότε επιθυμείτε να εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα της Google για την φράση " έπιπλα Ηλεία".
Επειδή η συγκεκριμένη φράση δεν έχει έντονο ανταγωνισμό μπορείτε να πετύχετε μια πολύ καλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης με SEO κόστους 300€ ( 15€ Χ 1 ώρα Χ 20 ημέρες).
Όπως καταλαβαίνετε ο βασικός παράγοντας του κόστους off page SEO είναι ο ανταγωνισμός.
Ο 2ος βασικός παράγοντας είναι το πλήθος των λέξεων κλειδιών. Προφανώς κάθε λέξη κλειδί δεν έχει το ίδιο επιπρόσθετο κόστος αλλά σίγουρα ανεβάζει το κόστος SEO.
O 3oς παράγοντας είναι το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε.
Ελλάδα μόνο; 2 χώρες; Παγκόσμια εμβέλεια;
Το γεωγραφικά μεγαλύτερο κοινό απαιτεί και πιο πολύ χρόνο ενασχόλησης άρα και πιο μεγάλο budjet.
Τέλος, το πιο σημαντικό.
Το SEO δεν ολοκληρώνεται ούτε σε 3 μήνες ούτε σε 1 χρόνο. Το SEO πρέπει να πραγματοποιείται διαρκώς, αφού το ίδιο ακριβώς κάνει και ο ανταγωνισμός σας.
Σκεφτείτε λοιπόν όλα τα παραπάνω όταν σας υποσχεθούν ότι σε 1 μήνα η ιστοσελίδα σας θα αποκτήσει την πρώτη θέση του Google με 200€.
Πάμε τώρα στο αντίθετο παράδειγμα. Κάνετε εμπόριο επίπλων και δραστηριοποιείστε στο νομό Ηλείας. Απευθύνεστε λοιπόν στο αγοραστικό κοινό της Ηλείας οπότε επιθυμείτε να εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα της Google για την φράση " έπιπλα Ηλεία".
Επειδή η συγκεκριμένη φράση δεν έχει έντονο ανταγωνισμό μπορείτε να πετύχετε μια πολύ καλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης με SEO κόστους 300€ ( 15€ Χ 1 ώρα Χ 20 ημέρες).
Όπως καταλαβαίνετε ο βασικός παράγοντας του κόστους off page SEO είναι ο ανταγωνισμός.
Ο 2ος βασικός παράγοντας είναι το πλήθος των λέξεων κλειδιών. Προφανώς κάθε λέξη κλειδί δεν έχει το ίδιο επιπρόσθετο κόστος αλλά σίγουρα ανεβάζει το κόστος SEO.
O 3oς παράγοντας είναι το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε.
Ελλάδα μόνο; 2 χώρες; Παγκόσμια εμβέλεια;
Το γεωγραφικά μεγαλύτερο κοινό απαιτεί και πιο πολύ χρόνο ενασχόλησης άρα και πιο μεγάλο budjet.
Τέλος, το πιο σημαντικό.
Το SEO δεν ολοκληρώνεται ούτε σε 3 μήνες ούτε σε 1 χρόνο. Το SEO πρέπει να πραγματοποιείται διαρκώς, αφού το ίδιο ακριβώς κάνει και ο ανταγωνισμός σας.
Σκεφτείτε λοιπόν όλα τα παραπάνω όταν σας υποσχεθούν ότι σε 1 μήνα η ιστοσελίδα σας θα αποκτήσει την πρώτη θέση του Google με 200€.
0 Σχόλια